Tasteful East-Flanders

  1. GP owner contact information

A Jó Gyakorlatért felelős szervezet

Ország

Belgium

Régió

Kelet-Flandria

Város

Gent

A szervezet neve

Kelet-Flandria Gazdasági Tanácsa

Ez a szervezet a Jó Gyakorlat megvalósítója?

Igen

 

  1. Good Practice description
    • Introduction (a short overview of the GP)

Általános információ

A Jó Gyakorlat címe

Tasteful East-Flanders: a helyi gasztronómia népszerűsítése

Interreg Europe projektről van szó?

Nem

A Jó Gyakorlat témája

KKV versenyképesség

Területi hatókör

Helyi

  • Detailed information on the GP

 

A Jó Gyakorlat általános leírása

Rövid leírás

A Tasteful East-Flanders kezdeményezés 3 szervezet által jött létre (Kelet-Fladriai Gazdasági Tanács, Kelet-Flandria Tartománya és Kelet-Flandria Turisztikai Központja) azért, hogy Kelet-Flandria regionális és helyi termelőit, illetve termékeit népszerűsítse

Részletes információ

A Tasteful East-Flanders kezdeményezés 4 pillérre épül:

1.     Korszerű menedzsment  és új irányítási technikák bevezetése

A figyelem középpontjában a tudásmegosztás áll, ami képzések, konferenciák és inspirációs foglalkozások keretében valósul meg. A termékeket el lehet ismerni flamand vagy európai regionális termékként is. Az akadémiai partnerekkel együtt új trendeket kutatnak.

2.     A régiós termékek népszerűsítése

A Butcher’s Hall a regionális termékek promóciós központja Gentben, ami az ECEF kezdeményezése, és amit Kelet-Flandria tartománya is támogat. A központ étteremmel és (online) üzlettel rendelkezik.

A piacokon és vásárokon is népszerűsítik a regionális termékeket, továbbá van egy mozgó büfé is. Recepteket fejlesztenek annak érdekében, hogy inspirációt nyújtsanak a termékek egyszerű és változatos felhasználásához. Kiemelt programokat szerveznek gin, bor és sör vonalon.

3.     Értékesítés

A regionális termékek értékesítését kommunikációs eszközökkel és promócióval segítik, hogy a fogyasztón túl az intézményi konyhák, szállodák és a régió üzletei is az értéklánc részévé váljanak. Ehhez nagyköveteket neveznek ki, akik aktívan népszerűsítik a regionális termékeket régió szerte: éttermekben, bárokban, panziókban…

3 szövetkezet biztosít értékesítési hálózatot a regionális termékek értékesítésére és terjesztésére. A különböző szövetkezetek a régió számos mezőgazdasági és regionális termelőjét összekapcsolják.

4.     Tapasztalat és turizmus

A régiós és helyi termékek népszerűsítésében fontos szerepe van a turizmusnak is, ezért Tasteful East-Flanders turnékat indítanak, amibe az általános iskolásokat is bekapcsolják, mint célcsoportot. A farmlátogatások, a helyi termelők megismerésének lehetősége erősíti a bizalmat, az elköteleződést a helyi értékek felé.

Források

Humán erőforrás: a Butcher’s Hall személyzete, illetve a marketingért és ügyintézésért felelős csapat bére

Költségek 2020-ban: 138.860,00 EUR

 

Időtartam

2015-óta tart

 

Elért eredmények

–       A Butcher’s Hall promóciós központ tekintetében a pénzügyi eredményeket, a forgalmat is mérik, de fontos mutató a népszerűségi index is, (Facebook, Google értékelések, Instagram, Tripadvisor etc.)

–       Minden évben több, mint 80.000 fogyasztó és vásárló fordul meg a Butcher’s Hallban. Az éves forgalom több, mint 1.000.000 euróra rúg (a Covid19 előtt). A fogyasztók körében végzett felmérések azt mutatják, hogy a látogatók elkötelezettek a helyi termékek iránt

–       2019-ben 44.000 látogatója volt a Tasteful East-Flanders weboldalnak https://www.lekkeroostvlaams.be/

–       A Tasteful East-Flanders hálózat több, mint 250 tagot számlál

–       2020-ban 14 termelő csatlakozott a ‘Tasteful East-Flanders turnéhoz

–       24 Tasteful East-Flanders nagykövet

Felmerült nehézségek

Egy ilyen platform folyamatos működése érdekében nagyon fontos a termelőkkel való személyes kapcsolat. Sok termelő továbbra is „passzív” tagja ennek a projektnek, az „aktívak” általában egy kisebb csoport.

A termelők számára az értékesítés élvez elsőbbséget. Hálásak, hogy ingyen vagy jutányos áron népszerűsítik őket, viszont az eseményekben való részvételhez nyújtott pénzügyi hozzájárulás gyakran akadályt jelent számukra.

Átültethetőség

Állami kormányzati intézményként a kezdeményezés legfőbb erőssége a „semlegesség”. Nonprofit hozzáállással, sokkal több különböző termelőt lehet összehozni. Ily módon a régió összes helyi élelmiszeripari terméke népszerűsíthető, ami nagy hatással van a helyi élelmiszeripar és gasztronómia elismertségére, pozitív arculatára és megbecsülésére.

Mivel az Tasteful East-Flanders platform sok különböző részből áll, az átültethetőség teljes egészében, de csupán részek átemelésével is megvalósítható aszerint, hogy mi felel meg a legjobban az adott régiónak és / vagy termelőinek.

További információ

https://www.lekkeroostvlaams.be/ (csak holland nyelven érhető el)

www.grootvleeshuis.be

 

Kulcsszavak

regionális termékek, regionális élelmiszeripari termékek népszerűsítése